Observera att vi endast har nätbutik och ej någon fysisk butik.
PRISER
Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms och exklusive frakt. Vi reserverar oss för eventuella moms- eller prishöjningar från våra leverantörer samt prisändringar p.g.a valutakurser.
FRAKTKOSTNAD
Fast fraktkostnad på 69kr.
ÖPPET KÖP OCH ÅNGERRÄTT
För dig, som är privatperson gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, Lag (2005:59). Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från och med den dagen du hämtar ut varan.
Vid en retur krävs att produkten ska vara oanvänd, i samma skick som när du fick den och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Textiler bytes endast vid obruten förpackning.
Vi godkänner inga returer efter de 14 dagar.
När vi mottagit varan så kontrollerar vi denna så att den inte är skadad eller försämrad. Återbetalning kan ta upp till 30 dagar. Vi gör såklart vårt bästa för att kunna återbetala så fort som möjligt.
Ej uthämtat paket gäller ej som nyttjande av ångerrätten.
Om du vill ångra ditt köp av en produkt och/eller returnera din produkt ska du först, kontakta oss för information om hur du går till väga på [email protected].
BETALNINGSALTERNATIV
Du kan betala med PayPal, Swish, faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via Klarna Checkout.
Läs mer om Klarna här: Klarna info
Läs mer om Klarnas villkor här: Klarna villkor
Har du frågor om betalning är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10. Du kan också skicka ett e-mail till [email protected]
LEVERANSVILLKOR
Vår ambition är att du ska få din beställning så fort som möjligt, vi skickar ditt paket inom 1-5 dagar om inte annat anges. Vid kampanjer och högtider kan leveranstiden vara något längre. Vi tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till oss. Om varan är en beställningsvara anges ungefärlig leveranstid på produktens info.
LEVERANS INOM SVERIGE
Varorna skickas med DHL/Postnord till ett ombud i ditt område. Du kommer att få en avisering via SMS eller E-post när ditt paket finns att hämta.
Vi skickar för närvarande endast inom Sverige. Vill du ha leverans till ett annat land behöver du kontakta oss för att se om vi kan lösa detta.
TRANSPORTANSVAR
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från KIFF är vi ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den till oss är du som avsändare ansvarig för godset. Packa noga och använd originalförpackningen. När det gäller produkter av större värde rekommenderar vi att godset försäkras. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad måste detta anges på chaufförens fraktsedel vid undertecknandet. Ta även foto på skadan och anmäl detta till oss senast inom tre (3) dagar.
REKLAMATIONER
Om varan skulle vara skadad vid leverans eller om du har fått fel vara/antal kontakta oss omgående via e-post: [email protected]
Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. En reklamation ska ske inom rimlig tid från det att felet upptäcktes.
EJ AVHÄMTADE PAKET
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig en avgift om 300 SEK per paket. Det är för att täcka kostnaderna för frakt till dig som kund och returfrakt (som är högre - då det läggs på avgifter utav utlämningsstället) vid ej avhämtade paket. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. En reklamation ska ske inom rimlig tid från det att felet upptäcktes.
INFORMATIONSUTSKICK
Det mobiltelefonnummer och/eller den mailadress du anger i kassan kommer användas för avisering av leverans och övrig kommunikation som rör din order. Har du lämnat felaktiga uppgifter angående mail/adress/SMS och varan skickas i retur till oss faktureras du enligt informationen under "Ej avhämtade paket".
PERSONUPPGIFTER
För att kunna handla hos oss måste du registrera din adress. De uppgifter som lagras i vårt kundregister delas inte med någon annan och vi tar fullt ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss, som t.ex. namn, adress och personnummer. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada kommer att polisanmälas.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning samt GDPR och lagras i fem (5) år. Om du vill att vi tar bort den information vi har om dig eller om du vill veta vilken information vi har om dig ber vi dig att kontakta oss på: [email protected]. Om du anser att informationen vi har om dig är felaktig har du möjlighet till rättelse och i vissa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du så begär, det kan till exempel vara om dina personuppgifter inte längre behövs i förhållande till vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter, färgavvikelser och slutförsäljning. Färgåtergivning kan skifta beroende av dator/skärm. Att varan finns i lager kan av olika tekniska skäl inte alltid garanteras.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella leveransförseningar som beror på fraktföretaget eller leverantören.
COOKIES
Denna hemsida använder så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från en webbplats och sedan lagras lokalt på besökarens hårddisk. Du kan i din browser själv välja en inställning som gör att du får ett meddelande innan en webbplats skickar en cookie till din dator. Du kan sedan välja att acceptera eller avvisa cookien. Du kan också välja att inte ta emot några cookies överhuvudtaget. Om du vill stänga av cookiefunktionen i din webbläsare kan du göra det genom att gå in i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Stänger du av cookies kan det innebära att vissa delar av denna hemsida inte fungerar.
FORCE MAJEURE
Under force majeure skjuts KIFFs förpliktelser upp. Om den period då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som KIFF rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat krig, upplopp, brand, naturkatastrofer, explosioner, strejk, nya lagar som förbjuder fullföljandet av avtalet, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.
Klagomål
Om du som konsument vill göra ett klagomål gällande ditt köp kan du kontakta KIFF på: [email protected]. Om vi inte gemensamt kan finna en lösning kan du skicka en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden som du finner på www.arn.se
Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du skicka ditt klagomål till EU-Kommissionens onlineklagomålsportall här - http://ec.europa.eu/odr
© 2024 Kiff